Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

pátek 13. března 2015

Přízové květinky

Už nějaký čas jsou hitem zahraničních webů jednoduché (nejen) přízové kytičky, kterými lze dozdobit takřka cokoliv. Pomůcek pro jejich výrobu je nespočet druhů i tvarů. Já měla možnost vyzkoušet sadu Tvořítek na květinky, které ve svém e-shopu nabízí Stoklasa.

Sada obsahuje podložku z pevného plastu, která je spolu s víčkem zároveň boxem na uskladnění, 6 tvořítek různých velikostí i tvarů, jedno středové tvořítko (u něj jsem zatím nezjistila, k čemu by mohlo sloužit) a samozřejmě návod.



Nedočkavě jsem je vybalila, abych se mohla pustit se do prvních pokusů. Zmíněný návod sice byl dosti názorný, ale bohužel v angličtině, takže jsem na něj chvíli hleděla nechápavě. Nakonec se mi podařilo vykoukat jak asi na to:

V první řadě upevníme tvořítko do podložky. Dále si si na zvolené přízi uděláme uzlík (smyčku), kterou zaklesneme do zářezu na spodní straně podložky. A pak jen obtáčíme postupně jednotlivé kolíčky, dokud se příze znovu nepotká. Pokud je příze slabší, můžeme obtočit ještě jednou, případně i vícekrát. Poté přízi odstřihneme a zajístíme svázáním s druhým koncem.


 Vezmeme si odlišnou přízi a navlékneme do jehly s velkým ouškem - v případě slabší příze můžeme dát i dvojitě. Podle návodu by se sice mělo i dále pracovat na podložce, ale mě se lépe pracovalo už jen se samotným tvořítkem. Přízí postupně prošíváme jednotlivé obloučky směrem do středu. Je dobré více utahovat, jinak bude střed a vlastně i celá kytička neforemná. Na závěr obě příze z rubu zapošijeme a zauzlujeme.


Takto prošitý střed je poměrně tvrdý. Jeho výhodou je, že celou kytičku zvládnou i opravdu malé děti. Další možnou variantou je obšití středu stonkovým (nebo jiným) stehem, opět lze i několikrát dokola. Střed zůstane měkký a při použití např. na dece nebo šále nebude tlačit. Při této technice je třeba neustále steh upravovat a tvarovat, aby vznikl pravidelný kruh.


Pomocí této pomůcky se dá vytvořit mnoho různých variant kytiček. Jako materiál lze využít téměř jakýkoliv provázek, i stužky. Já zatím vyzkoušela to, co jsem našla doma. Takže tu můžete vidět především přízové kytičky - jedna z nich je i dvojitá. Mnoho jich vytvořil můj 7-letý syn jako dárky k MDŽ, ani jsem je nestihla vyfotografovat, ale nějaké nám ještě zůstaly. Dále jsem vyzkoušela stužky a to jednak úzké papírové a pak i širší taftovou. U stužek by to ještě chtělo vychytat techniku obtáčení - pak by to mohly být hezké dekorace např. na dárky. Ty taftové se moc nehodí, lepší budou nějaké jemné (např. šifónové - bohužel doma žádnou nemám).

Toto jsou mé první pokusy. Ještě nevím, jestli je k něčemu využiju. Moc se mi líbí ta z provázku - hodila by se ozdobení nějaké plážové tašky. A ta veliká čtvercová je taky super, - uplně si představuju, jak bych podobné mohla vháčkovat do plánovaného ponča - jen mít víc času. Se sadou tvořítek jsem velmi spokojená, výroba je snadná a poměrně rychlá. Kytičky tu určitě nevidíte naposledy...

3 komentáře:

  1. No to je super věcička. Je fajn, že jsi ji objevila a takto nám předvedla. Existuje spousta zajímavých pomůcek ke tvoření a člověk o nich vůbec neví. A kytičky se dají použít k dozdobení čehokoliv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně to mě napadlo, když jsem ji viděla. Kytičky je možné skutečně využít k ozdobení čehokoliv, stačí jen zvolit vhodný materiál.

      Vymazat
  2. Skvělá vecička, kterou vidím prvně. :-) Výrobky jsou moc pěkné.

    OdpovědětVymazat