Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 8. října 2014

Veselý svetřík ze zbytků

Když skončilo léto - letos někdy v půli srpna, probrala jsem Adámkovo oblečení, abych vyřadila to, z čeho už vyrostl. Při té příležitosti jsem zjistila, že na letošní podzim a zimu nemá žádný svetr. Ty, co nosil mu jsou už všechny malé a těch pár, co tu mám po Jitce, nebo od známých, jsou zatím moc velké.
"Konečně tedy můžu zase sáhnout po jehlicích..." zajásala jsem, prolistovala prastaré časopisy, našla asi tři svetříky, které se mi zdály jednoduché na pletení a dost zajímavé pro druháka. Já jsem byla pro kostičkovaný, alespoň bych mohla zužitkovat některé zbytky přízí. Jenže bude se líbit? Není nic snažšího, než se zeptat. A tak jsem obrázky vybraných svetříků ukázala Adámkovi:
"Tenhle!" zabodl prst do obrázku. "Vypadá jako Minecraft."


To by mě ani ve snu nenapadlo. Ale on kostičkový svět Minecraftu miluje. Společně jsme ještě vybrali barevné příze a já se pustila do díla. Asi za tři týdny byl svetřík hotov.


Vzor je poměrně jednoduchý, hladký žerzej se sejímanými oky, která proužky rozdělují na kostičky.
Bohužel jsem nenašla nákres, tak bude muset stačit slovní popis:

Popis vzoru:
1. řada (základní příze): celá hladce
2. řada (základní příze): celá obratce
3. řada (barevná příze): 3 očka hladce, 1 sejmout s nití za jehlicí - stále opakujeme
4. řada (barevná příze): 3 očka obratce, 1 sejmout s nití před jehlicí - stále opakujeme

Ta sejmutá oka tvoří svislé proužky přes ty barevné.

 


4 komentáře:

  1. Krásný svetřík, moje dcera měla také období Minecraftu :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Minecraft je docela dobrá hra, rozvíjí fantazii, prostorovou představivost a další.

      Vymazat