Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 22. října 2014

Papírová dýně

Už několik let se u nás v obci drží tradice obdobná svátku Halloween, známému především z amerických filmů. Téměř celá ves se rozzáří nejrůznějšími lampičkami vyřezanými z dýní. Loni jich bylo tolik, že se tomu nechtělo věřit. Letos, díky deštivému počasí, se dýní moc neurodilo.

Adámek bude zklamaný, že nemůže dlabat bubáka z dýně a bude nejspíš ještě víc, až se začnou před domy objevovat. Co s tím? A tak mě napadlo, vyrobit napodobeninu. Trošku jsem zabrouzdala na netu a našla několik tipů: Polepit zavařovací sklenice nebo si vyrobit jednoduchý lampion. Ale stále to nebylo ono. Do dýně to všechno má daleko.

Hledala jsem dál, až našla návod, jak si vyrobit různé věcičky z papíru. Zaujal mě jeden návod a hned mě napadlo, že podobně by šla vyrobit i napodobenina Halloweenské dekorace. Balónek jsme náhodou doma měli, lepidlo taky a papír se vždycky najde.


Protože jsem nevěděla, co udělá s celým dílem, až budu muset balónek propíchnout a vystřihnout do něj otvor pro světýlko, zvolila jsem trošku jiný postup. Ustřihla jsem kousek krepového papíru a balónek do něj zabalila. Má tu výhodu, že se s pomocí lepidla dá poměrně snadno uzpůsobit tvaru balónku aniž by se k němu přilepil. V další vrstvě jsem použila pauzák, který mi doma leží už pěkných pár let a za tu dobu dávno ztratil svou původní bílou barvu. Adámka jsem zaúkolovala trháním papíru na malé kousky. Po nalepení první vrstvy papíru jsem si troufla ho nechat si vyzkoušet i lepení papíru. Moc ho to bavilo. Nalepili jsme asi 3 vrstvy pauzáku. Pak jsem zvažovala, zda na poslední vrstvu použít ubrousky nebo krepák. Nakonec jsem se přiklonila ke krepáku, protože jeho barva více připomínala skutečnou dýni. To se ukázalo jako skvělé, protože krepák si i po nalepení zachoval svou strukturu a tak se výtvor dýni podobá ještě víc. Nakonec jsem vystřihla oči, nos a pusu z tvrdého papíru, obyčejnou fixou nabarvila na černo a přilepila na papírovou dýni.


K dokončení už stačí jen nechat dobře uschnout, vyfouknout balónek a vytáhnout ven. Spodní okraj jsem zastřihla do roviny a na proti otvoru jsem prostřihla několik děr, aby mohlo docházet k cirkulaci vzduchu. Pro jistotu jsem svíčku umístila do zavařovací sklenice a terpve přes ni dala papírovou dýni. Teď už jen pěkně naaranžovat...



Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.html
 Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.html

Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.ht

Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.ht

Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.html


Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.htm


Zdroj: http://kerria.pise.cz/34-neuroda-dyni.html

3 komentáře:

  1. Tak to je naprosto boží! Díky ti za tip, to je přesně to, co jsem hledala! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, nemáš zač. Už se těším na tvůj výtvor.

      Vymazat
  2. Jituli, to vypadá lépe než z dýně. byl to skvělý nápad. Příště si vyrobím své strašidlo podle tvého návodu. Nevím proč já se do těch blogspotových stránek tak těžko dostávám.Já kvůli tomu nerada na tyto weby chodím, protože než si něco prohlédnu, je půl dne pryč. A k tomu ještě vyplňování u komentáře, to mě jde na nervy.

    OdpovědětVymazat