Návody

D Ů L E Ž I T É - Č T Ě T E !

Prohlašuji, že veškeré návody a předlohy publikované na tomto blogu jsem vymyslela a vytvořila sama. Tímto dávám svolení k jejich dalšímu šíření na internetu při dodržení obou následujících podmínek současně:
1. Návod, či předlohu může na svůj web zkopírovat každý, kdo podle něj vytvoří vlastní výrobek a jeho obrázek publikuje spolu s návodem/předlohou.
2. Každý zkopírovaný návod či předloha bude opatřena viditelným popiskem s uvedením zdroje a funkčním proklikem na tento blog.

Výše uvedené se nevztahuje na rubriku Vzory, neboť na tyto vzory se vzhledem k jejich stáří a anonymitě nevztahují žádná autorská práva.

Návody a předlohy na ostatní výrobky zájemcům zašlu e-mailem. Žádosti si pište do komentářů ke konkrétním příspěvkům. Děkuji.

středa 29. října 2014

Hedvábná inspirace

Už nějakou dobu obdivuju ručně malované hedvábné šátky. Jenže o této technice nic moc nevím a navíc ani neoplývám příliš velkým talentem. Když se  však naskytla možnost si tuto techniku vyzkoušet, nezaváhala jsem...

A tak jsme se jedno říjnové nedělní odpoledne sešli v klubovně, všichni zvědaví, co a jak se vlastně bude dít. Na stolech byly položené jakési dřeva... Každý jsme si stoupli k jedné hromádce dřevěných latěk - tedy přesněji rámů, jak nám bylo záhy objasněno. Sestavili jsme si ten rám a začali napínat hedvábný šátek. Mezitím nám paní vedoucí udělala krátkou přednášku o různých technikách malby na hedvábí.


Pak už jen stačilo vybrat si barvičky a vymyslet motiv. Jak jsem zmínila, na malování zrovna moc talent nemám, tak jsem se rozhodla pro asi nejjednodužší techniku. Jako motiv jsem si zvolila obyčejné šikmé proužky ve třech k sobě ladících barvách a velkoryse se rozmáchla štětcem... Barvy se mi na přechodu krásně zapouštěly do sebe (což jsem chtěla). Hotové a ještě mokré dílko jsem posypala solí, která v barvě "vyžere" efektní fleky, ale chvíli (docela dlouhou) to trvá. Když se mi zdály fleky dostačující, vysušila jsem šátek fénem a přemýšlela o nějakém jednoduchém dozdobení, které by to celé oživilo. Vedoucí doporučovala obtáhnout některé fleky kontrurkou a zvýraznit tak tvar, který připomínají. Někteří mezi svými fleky našly květy a pustili se do toho. Já šla jinou cestou. Fleky jsem nechala tak, jak jsou - stejně by se mi třásla ruka. Místo toho jsem začala vykreslovat jednoduché hvězdičky - ne moc, jen tři větší shluky, a potom jsem ještě přidala dvě trojice hvězdiček.



Moc se mi to líbilo a výsledek mě příjemně překvapil, takže jsem při nejbližší cestě do Prostějova podnikla nájezd do výtvarných potřeb a nechala tam hrůzu peněz za rám, štětce, základní sadu barviček a pár šátků. Další Barvičky a šátky budu dokupovat postupně. A vy se můžete těšit na moje "umělecká" dílka.


Obrázky bez vodoznaku jsou stažené z webu DDM
a jsem na nich já.

9 komentářů:

  1. Musím tě pochválit. Moc se ti to povedlo a s těmi hvězdičkami to byl bezvadný nápad. Ten šátek vypadá krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, chci jich ještě pár udělat a vzít na sraz.

      Vymazat
  2. Vypadá úžasně, krásné barvy, a solný efekt je dokonalý! Máš atraktivní originální kousek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Vím, že ty sama šátky maluješ, vždycky je u tebe obdivuju a tak jsem ráda, že jsem si to mohla sama vyzkoušet.

      Vymazat
  3. Ahoj Jituš, ty se také pustíš do všeho. A výsledek tvé práce stojí za to. Moc pěkné. Budou i v Repechách???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Sice zatím spíš jen zkouším, co mi který vzor udělá, ale sůl má neumělá dílka snad dostatečně maskuje. Do Repech jich pár připravuju, takže se máš na co těšit.

      Vymazat
  4. Nedivím se těm nákupům, šátek je moc krásný!

    OdpovědětVymazat